Aby przedstawić Klientom wszelkie informacje o Twoim produkcie, możesz określić specyfikację (np. techniczną) dla Twoich produktów. Pamiętaj, że im więcej klient wie o produkcie, tym mniejsze ma wątpliwości odnośnie zakupu.

Aby dodać atrybuty przy wybranym produkcie:

  1. Przejdź do opcji menu „Asortyment” -> „Atrybuty produktów”.
  2. Kliknij przycisk “Dodaj zestaw atrybutów”, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
    atrybuty1
  3. Wpisz nazwę dla zestawu atrybutów i zaznacz, aby był on aktywny.
    atrybuty2
  4. Kliknij przycisk “Zapisz” i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony.
    zapisz
  5. Przejdź do zakładki “Kategorie”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    atrybuty4
  6. Zaznacz te kategorie, dla których produkty w danej kategorii mają być powiązane z nowymi atrybutami.
    atrybuty6
  7. Kliknij przycisk “Zapisz” i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony.
    zapisz
  8. Przejdź do zakładki “Atrybuty”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    atrybuty6
  9. Kliknij przycisk “Dodaj atrybut”.
    atrybut7
  10. Wypełnij wyświetlony formularz:
    sluchawki

    • Nazwa – wpisz w tym miejscu nazwę tworzonego atrybutu.
    • Typ – obok podanego atrybutu pojawi się wybrane przez Ciebie pole:
      • pole tekstowe – będziesz mógł dodać do produktu dowolny tekst, np. informacje o dołączeniu instrukcji obsługi w języku polskim.
      • pole zaznacz – pozwala odpowiedzieć na podstawowe pytanie czy kategoria posiada dany atrybut (możliwe opcje TAK/NIE), np.: możliwość montażu na ścianie: NIE, polskie menu: TAK.
      • lista wyboru – pozwala wpisać konkretne parametry, które następnie mogą być dołączane do wybranych produktów w zależności od kategorii, np.: rozdzielczość ekranu 1024×768, 1280×1024.
    • Wartość domyślna – domyślna wartość, która będzie wybierana przy produkcie (pozostaw puste, jeśli nie chcesz zapisywać domyślnej wartości).
    • Aktywny – zaznacz tę opcję, aby atrybut był już aktywny tuż po jego utworzeniu.
    • Opis – dodaj w tym miejscu krótki opis dla tworzonego atrybutu.
  11. Kliknij przycisk “Zapisz” i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony. Utworzyłeś w tym momencie nowy atrybut. Przejdź teraz do wybranego produktu, aby go do niego przypisać.
    zapisz
  12. Przejdź do opcji menu “Asortyment” ->”Produkty”.
  13. W kolumnie akcje kliknij przycisk “Edytuj”, aby przejść do edycji wybranego produktu, przy którym chcesz dodać nowy atrybut (pamiętaj, aby wcześniej powiązać atrybuty z odpowiednią kategorią -> patrz punkt 7).
    edytuj-akcje
  14. Przejdź do zakładki “Atrybuty”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    atrybuty8
  15. Na wyświetlonym ekranie zaznacz, które atrybuty mają być aktywowane przy wybranym produkcie.odtwarzacze
    • jeśli stworzyłeś “pole tekstowe” uzupełnij pole tekstem.
    • jeśli stworzyłeś “pole zaznacz” zaznacz opcję (checkbox) – wówczas w szczegółach produktu wyświetli się przy tym atrybucie fraza “Tak”.
    • jeśli stworzyłeś “listę wyboru” wybierz z listy odpowiedni dla produktu atrybut.
  16. Kliknij przycisk “Zapisz”, aby zapisać wszystkie wprowadzone zmiany przy danym produkcie.
    zapisz

Jak nie mylić atrybutów z wariantami?

Pamiętaj, że atrybuty przypisywane są do kategorii produktów i możesz je włączać bądź wyłączać dla konkretnych produktów, które znajdują się w kategorii posiadającej te atrybuty. Informacje na ich temat są wyświetlane w szczegółach wybranego produktu, a dokładniej w sekcji “Dane techniczne” pod opisem produktu.

Warianty odpowiadają natomiast za konkretny produkt (nie mogą zostać przypisane do całej kategorii) i pozwalają wybrać odpowiedni wariant zamawianego produktu, np. rozmiar, kolor, model.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie