Po zalogowaniu się do Panelu klienta, zobaczysz ekran powitalny (tzw. pulpit), na którym zostaną wyświetlone wszystkie najważniejsze informacje o koncie klienta, np. stan płatności oraz status zarejestrowanych usług.

Za pomocą ekranu powitalnego “Start” możesz na skróty przejść do tych sekcji Panelu klienta, których akurat szukasz (np. zakup nowej usługi, lista wystawionych faktur, konfiguracja usług).

Pamiętaj, że zawartość sekcji menu “Start” może być inna (w zależności od usługi, do której jesteś zalogowany)!

Jak zbudowany jest ekran powitalny “Start”?

Ekran powitalny “Start” wyświetlany jest tuż po zalogowaniu się do Panelu klienta. Wyświetla moduły, w których znajdują się najistotniejsze informacje na temat Twojego konta.

moduł “Informacja o usłudze”

Znajdziesz w nim podstawowe informacje na temat usługi, która została wybrana w opcji “Wybierz subskrypcję” (prawy górny róg ekranu). W module wyświetlana jest nazwa oraz ID wybranej subskrypcji. Za pomocą przycisków “Zużycie wszystkich zasobów” oraz “Zasoby subskrypcji” możesz przejść do analizy zasobów dostępnych oraz sprawdzić poziom ich zużycia (np. vCPU, RAM, Diskspace).

WAŻNE! Pamiętaj, że w prawym górnym rogu ekranu możesz przełączać się pomiędzy swoimi subskrypcjami (czyli usługami). W powyżej opisanym module “Informacja o usłudze” wyświetlane są informacje na temat usługi, która została wybrana w opcji “Wybierz subskrypcję” (prawy górny róg ekranu).

moduł “Serwisy WWW”

Znajdziesz w nim odnośniki, które pozwalają przejść do odpowiednich sekcji Panelu klienta (np. aplikacje WWW, zarządzanie stronami WWW, utworzenie nowej strony WWW). Kliknięcie przycisku “Więcej” powoduje przekierowanie do sekcji menu “Serwisy WWW”, która znajduje się w górnej części ekranu.serwisy-www

moduł “Więcej usług”

Moduł ten umożliwia szybkie przejście do dodatkowych funkcji bieżącej subskrypcji, np. kopie zapasowe, bazy danych.

wiecej-uslug

moduł “Domeny”

Znajduje się w nim odnośnik do opcji “Domeny hostowane”, w którym znajdziesz informacje o domenach przypisanych do Twojego konta. Kliknięcie odnośniku “Zarejestrowane domeny” spowoduje natomiast wyświetlenie listy domen zarejestrowanych w naszej sieci.

domenyb

moduł “Konto”

Znajdują się w nim najważniejsze informacje na temat konta, do którego jesteś zalogowany. Przy polu „Faktury do opłacenia” znajduje się suma należności za wystawione faktury, które należy opłacić. W przeciwnym wypadku usługi zawarte na wygenerowanych fakturach zostaną wyłączone. W polu „Wymaga uwagi” wyświetlana jest informacja o ilości usług, na które należy zwrócić uwagę (np. kończący się okres abonamentowy).

W module „Konto” wyświetlane są też następujące linki:

  • Dokumenty finansowe – skrót do wykazu dokumentów, np. niezapłaconych zamówień, historii płatności.
  • Administratorzy – skrót do listy administratorów Twojego konta.
  • Subskrypcje – skrót do listy zarejestrowanych subskrypcji (np. serwerów VPS oraz serwerów dedykowanych).
  • Metody płatności – umożliwia zmianę ustawień przy dostępnych metodach płatności, np. możesz skonfigurować płatności automatyczne przy płatnościach online PayU.
  • Zmień hasło – skrót do formularza zmiany hasła dla wybranego administratora.

Kliknięcie opcji „Więcej” spowoduje przekierowanie do sekcji menu „Konto”, w której znajdziesz więcej szczegółowych informacji na temat Twojego konta (np. jego ustawienia lub dane administratorów konta).

kontob

Kliknij przycisk „Zapłać teraz”, aby przejść natychmiast do opłacenia faktur, które powinny zostać najszybciej opłacone.

moduł „Sklep”

Znajdują się w nim odnośniki do odpowiednich działów Panelu klienta, w których możesz:

  • zamówić dodatkowe usługi (np. kolejny serwer VPS lub hosting).
  • zamówić dodatkowe zasoby (np.dodatkowe adresy IP, licencje na Plesk Panel).
  • zmienić plan obecnej usługi (np. na wyższy lub niższy).sklep-cp

moduł “Użytkownicy”

W tym miejscu możesz wyświetlić listę użytkowników, którzy posiadają uprawnienia do logowania się do Twojego Panelu klienta. Dodatkowo możesz przejść do tworzenia kolejnych użytkowników, np. dla współpracowników.

uzytkownicy2

moduł “Email”

W tym miejscu możesz zarządzać skrzynkami e-mail na Twoim serwerze (np. tworzyć kolejne konta pocztowe, zmiana ustawień, modyfikacja pojemności lub ustawień antyspamowych).

emaila

moduł „Zarządzanie VPS”

Znajdują się w nim informacje na temat nazwy hosta, adresu IP oraz stanu wybranego serwera VPS. Kliknij opcję „Zatrzymanie”, aby zatrzymać dany serwer VPS. Kliknięcie opcji „Więcej” spowoduje przekierowanie do sekcji menu „Zarządzanie VPS”, w której znajdziesz więcej szczegółowych danych na temat wybranego serwera VPS.

Sekcje Panelu klienta zmieniają się w zależności od tego, którą usługą zarządzasz. Przykładowo, sekcja „Zarządzanie VPS” dostępna jest tylko po wybraniu serwera VPS. Natomiast sekcja „Open Xchange” wyświetlana jest, gdy wybierzesz usługę typu hosting. Jeśli masz więcej usług niż jedną, to w prawym górnym rogu ekranu możesz się między nimi przełączać.

moduł „Parallels Plesk Panel”

Znajdziesz w nim odnośniki, które pozwalają uruchomić Parallels Plesk Panel w nowym oknie przeglądarki („Dostęp poprzez hostname” oraz „Dostęp przez adres IP”). Kliknięcie przycisku „Więcej” powoduje przekierowanie do sekcji menu „Parallels Plesk Panel”, która znajduje się w górnej części ekranu.

parallel
WAŻNE! Narzędzie Parallels Plesk Panel możesz zamówić tylko podczas zamówienia serwera VPS. Niemożliwe jest dodanie Parallels Plesk Panel po zamówieniu serwera VPS. Należy w takim przypadku zamówić nową usługę. Podczas wysyłania zamówienia należy zaznaczyć, aby Parallels Plesk Panel został dodany do usługi.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie