Transfer domeny to dyspozycja przeniesienia obsługi administracyjnej i bilingowej do innego operatora. W przypadku domen .pl (obsługiwanych przez NASK) transfer jest bezpłatny oraz zachowywana jest aktualna ważność abonamentu.

Domeny .pl można transferować:

  • nie wcześniej niż 5 dni po rejestracji domeny lub po dacie ostatniego transferu,
  • nie później niż w dniu wygaśnięcia abonamentu,
  • po wygaśnięciu abonamentu przez 30 dni z jednoczesnym odnowieniem ważności.

Do zainicjowania transferu domeny będziesz potrzebować kod authinfo, który możesz uzyskać od obecnego operatora. Upewnij się również, że w danych Abonenta domeny jest podany aktualny adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość transferowa.

Aby zlecić transfer domeny do premium.pl zaloguj się do swojego konta. Następnie po kliknięciu ikony Transfer do konta wpisz w formularzu nazwę domeny oraz jej kod authinfo. Przy zlecaniu transferu możesz skopiować dane Abonenta z bazy WHOIS lub wybrać jeden z istniejących w Twoim panelu kontaktów. Możesz też skorzystać z hurtowego formularza, jeśli transferujesz większą ilość domen.

transferPL

Po kliknięciu przycisku 'Dalej’ pojawi się zestawienie danych dotyczących transferowanej domeny oraz możliwość zaznaczenia opcji przedłużenia abonamentu podczas transferu (wówczas dyspozycja transferu zostanie zainicjowana po zaksięgowaniu płatności) i zmiany serwerów DNS na serwery premium.pl. Jeśli nie chcesz zmieniać delegacji domeny, pozostaw tę opcję niezaznaczoną.

transferPL1

Po wypełnieniu formularza potwierdź dyspozycję przyciskiem ZLEĆ TRANSFER

Aby transfer został prawidłowo zakończony, wymagane jest jego potwierdzenie.
Na adres e-mail, podany jako kontaktowy u poprzedniego operatora, zostanie wysłana wiadomość z linkiem, za pomocą którego będzie możliwe zatwierdzenie przeniesienia obsługi domeny.

W przypadku zmiany kontaktu zostaną również wysłane dwie wiadomości (na adres e-mail obecnego i nowego kontaktu) z prośbą o zatwierdzenie e-cesji.

Jeśli wiadomości nie doszły w ciągu kilku minut – zaczekaj (może to potrwać do 30 minut) lub sprawdź folder SPAM (wiadomość mogła zostać błędnie oznaczona przez Twoje filtry antyspamowe). Jeśli wiadomość nie dotrze, skorzystaj z opcji „wyślij wiadomość ponownie” lub zgłoś problem do Biura Obsługi Klienta. Ponowienie wiadomości możliwe jest w historii transferów.

transferPL2

Po zatwierdzeniu wszystkich wiadomości, domena zostanie przeniesiona do Twojego panelu w premium.pl i będzie dostępna do zarządzania na liście domen.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie