Zdarza się, że przeglądając strony WWW trafiasz na nieistniejące dokumenty (np. klikając na uszkodzony lub nieaktualny link). Wyświetlany jest wtedy standardowy komunikat błędu nr 404 – informujący o braku strony. Za pośrednictwem Panelu klienta możesz samodzielnie zdefiniować zawartość Twoich stron błędów (np. 404, 403).

Jak zdefiniować własne strony błędów (np. 404)?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij opcję menu „Serwisy WWW”, która znajduje się w górnej części ekranu.
  3. Kliknij nazwę serwisu WWW, dla którego chcesz zdefiniować własne strony błędów.
  4. W sekcji „Narzędzia witryn WWW” kliknij przycisk „Konfiguracja strony WWW”.
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony ekran konfiguracji wybranego serwisu WWW. Kliknij zakładkę „Dokumenty błędów”, która znajduje się w górnej części ekranu.
  6. Na ekranie zostanie wyświetlona lista kodów błędów, które możesz modyfikować. Kliknij numer błędu, który chcesz zmodyfikować.
  7. Zostaną wyświetlone podstawowe informacje na temat wybranego kodu błędu. Kliknij przycisk „Edytuj”.
  8. Wypełnij wyświetlony formularz. Wybierz odpowiedni tryb wyświetlania błędu:

    • Wyłączony – wybierz tę opcję, aby wyłączyć wyświetlanie domyślnego komunikatu błędu.
    • Domyślny – powoduje wyświetlanie domyślnego wyglądu komunikatu błędu.
    • Spersonalizowana zawartość – wybierz tę opcję, jeśli chcesz wpisać własny kod HTML, który będzie wyświetlany zamiast domyślnego komunikatu błędu.
    • Plik lokowany w dokumencie root – wpisz lokalizacje do dokumentu (np. HTML), który znajduje się w katalogu głównym (root) Twojego serwisu WWW.
    • Prześlij dalej do URL – wpisz pełny adres URL, na który ma zostać przekierowany użytkownik, otrzymujący dany komunikat błędu.
  9. Kliknij przycisk „Wyślij”, aby zapisać wprowadzone zmiany.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie