Opisany poniżej proces występuje tylko przy domenach globalnych oraz .us i .co.
Od 01.01.2014 dysponent domeny globalnej (np. .com, .net, .biz., .info lub .org) zobowiązany jest do potwierdzenia kontaktowego adresu e-mail po wykonaniu określonych operacji na domenie. Wiadomość z prośbą o potwierdzenie adresu e-mail wysyłana jest do abonenta w przypadku:
  • rejestracji nowej domeny globalnej,
  • transferu domeny globalnej do innego operatora,
  • zmiany danych abonenta (np. adres e-mail w ramach cesji).
WAŻNE! Weryfikacyjna wiadomość e-mail wysyłana jest w przypadku każdej domeny globalnej (np. .com, .net, .org, .biz, .info lub .name) na Twój kontaktowy adres e-mail.
Aby potwierdzić adres e-mail, należy kliknąć link, który znajduje się w treści otrzymanej wiadomości e-mail. Wiadomości weryfikacyjne wysyłane są w dniu dokonania operacji, następnie jest ona ponawiana 5 dnia, 10 dnia oraz 13 dnia po wykonaniu operacji. Wystarczające jest potwierdzenie jednej wiadomości. Po potwierdzeniu jednej wiadomości weryfikacyjnej, kolejne wiadomości nie będą już ponawiane.
Potwierdzenie danych możesz wykonać w ciągu 15 dni od czasu dokonania operacji, wyłącznie za pomocą linku znajdującego się wiadomości wysyłanej na adres e-mail dysponenta domeny.
W przypadku cesji (zmiana abonenta domeny), wiadomość e-mail wysyłana jest na adres e-mail nowego abonenta domeny.

Jeśli adres e-mail nie zostanie potwierdzony przez dysponenta w terminie 15 dni, domena zostanie zablokowana (nie usunięta). Status domeny zostanie ustawiony na ClientHold. Funkcjonowanie domeny zostanie przywrócone, jak tylko dysponent potwierdzi dane poprzez kliknięcie linku przesłanego w wiadomości e-mail.

Tematy pokrewne

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie