Poza domyślną listą statusów dla zamówień, możesz także tworzyć nowe – własne statusy dowolnego typu. Status zamówienia pozwala zamawiającemu sprawdzić stan swojego zamówienia (np. czy jest już w realizacji, czy produkt został wysłany). Specyficzne towary lub bardziej zaawansowane procesy zamówień mogą wymagać stworzenia dodatkowych statusów zamówień. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak to zrobić.

Aby dodać nowy status zamówienia:

  1. Przejdź do opcji menu „Konfiguracja -> Sprzedaż -> Statusy zamówień”.
  2. Kliknij przycisk “Dodaj status”, który znajduje się w górnym lewym rogu ekranu.
    status2
  3. W wyświetlonym formularzu wprowadź nazwę dla tworzonego statusu oraz wybierz jego typ.
    wlasny-status
  4. Zaznacz pole “Aktywność” oraz “Wyślij do klienta e-mail o zmianie statusu”, wybierz kolor dla statusu oraz uzupełnij treść wysyłaną w momencie ustawienia tworzonego statusu zamówienia.
    anulowane
  5. Jeżeli dodatkowo wysyłasz ze sklepu wiadomości w formacie HTML, wprowadź treść również w poniższym polu.tresc-html
  6. Kliknij przycisk “Zapisz”, aby utworzyć nowy status dla zamówień.
    zapisz
  7. Po zapisaniu ustawień, nowy status pojawi się na liście.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie